Padomi matu kopšanai

Mati ir sievietes skaistākā rota. Mūsdienās gan daudzas sievietes izvēlas īsu matu griezumu, jo tas ir daudz praktiskāks – matu mazgāšana un žāvēšana aizņem īsāku laiku, kā arī  mati parasti nav tā jāieveido kā garie mati. Taču tas nebūt nenozīmē, ka par īsiem matiem nav jārūpējas – tas ir jādara neatkarīgi no matu garuma. Ja ir īsi mati un ir vēlme tos izaudzēt garus, tad matu kopšanai ir jāpievērš pastiprināta uzmanība. Matu kopšana sākas ar matu ķemmēšanu. Patiesībā, laika trūkuma dēļ mēs matus nemaz tik bieži neķemmējam, taču to vajadzētu darīt vairāk. Parasti no rītiem mēs saķemmējam matus un dodamies dienas gaitās. Daudzi arī dienas laikā tā arī vairs matus nesaķemmē (it īpaši, ja ir ieveidota kāda frizūra). Taču matus vajadzētu ķemmēt ilgāku laiku – arī pēc tam, kad tie jau it kā ir izķemmēti. Matiem šis process patīk, turklāt, tas arī masē galvas ādu. Ja galvas āda tiek masēta, tad tas stimulē arī matu augšanu. Ja matus šādi ķemmē, tad mati augs biezi un gari. Tāda intensīva matu ķemmēšana var matu saknes nedaudz arī sataukot, tāpēc tieši pirms darba to darīt nevajag – labāk pirms gulētiešanas. Labāk arī izvairīties no slapju vai mitru matu ķemmēšanas, jo tas matus staipa un lauž, tāpēc arī tie var kļūt trausli. Protams, arī dažādu palīgrīku izmantošana, piemēram, fēna, lokšķēru vai taisnotāja, izmantošana nav ieteicama, taču ne visi varam atļauties iziet no mājas ar dabīgi izžuvušiem matiem. It īpaši gada aukstajā laikā – nav patīkami sēdēt istabā ar slapjiem matiem un gaidīt kamēr tie izžūst. Taču, ja ir jālieto matu taisnotājs vai lokšķēres, tad nevajag aizmirst arī par speciāliem līdzekļiem, kas pasargā matus no karstuma – tas ir ļoti būtisks moments matu aizsardzībai. Matus nevajag mazgāt katru dienu – tādējādi mati nevar paši radīt nepieciešamo aizsargslāni, jo katru dienu tas tiek nomazgāts ar šampūnu. Tāpēc arī tā ir, ka jo biežāk mazgā matus, jo biežāk tie taukojas – mati vienkārši intensīvi cenšas saražot nepieciešamās taukvielas matu aizsardzībai. Vēlams arī izvēlēties šampūnu, kas piemērots tavam matu tipam – mūsdienās ir ļoti liela šampūnu izvēle. Taču atceries ik pa laikam šampūnu nomainīt, jo savādāk mati pieradīs un vairs nebūs vajadzīgais efekts. Pēc katras matu mazgāšanas ir vēlams izmantot vai nu kondicionieri vai matu masku. Tā kā daudzām nav laika kādas 10 vai vairāk minūtes turēt matos masku, pirms var matus skalot, mūsdienās ir ļoti daudz gan maskas, gan kondicionieri, kurus nav nepieciešams turēt matos tik ilgi – bieži vien kādu minūti vai divas. Taču, ja tev ir maska, kas jātur matos 10 minūtes, tad tik ilgi arī ir jātur, jo, ja pēc 5 min matus izskalosi, iespējams, ka maska nebūs paspējusi izdarīt visu, ko tā bija gribējusi izdarīt šo 10 minūšu laikā. Pēc mazgāšanas matus ar dvieli vajag maigi nosusināt – nevajag pārāk aktīvi vai agresīvi matus bužināt – tieši tā paša iemesla dēļ kāpēc tos nevajag ķemmēt slapjus. Slapji mati ir ļoti trausli, tāpēc ir jāuzmanās. Lai mati ātrāk augtu, var nopirkt stimulējošus šampūnus vai dzert vitamīnus, kas paredzēti šādam mērķim. Taču atceries, ka par gariem matiem rūpēties ir grūtāk nekā par īsiem.

Padomi kā pārdzīvot rudens iestāšanos

Nu jau pilnā sparā ir sācies rudens – gada tumšais un drūmais periods. Vasara jau ir beigusies un līdz ar to siltums un garās dienas paliek tikai mūsu atmiņās. Rudenī dienas kļūst arvien īsākas, kā arī laikapstākļi mūs nelutina. Vējš, aukstums un lietus ir gluži kā ikdiena. Parasti rudens sākas diezgan pēkšņi – vienu brīdi vēl bija silts un jauks laiks un tad nākamajā dienā pēkšņi sācies rudenīgais vējš un nemitīgs lietus. Rudens iestāšanās brīdis nav visai patīkams process, jo ir daudz kas jāmaina savā ikdienā. Vispirms jau jāsāk ar apģērbu. Šortus un vasaras kleitas nu jau droši var likt skapja tālākajā stūrī, un jāsāk meklēt rudenīgie džemperi un jakas. Apģērbs, protams, arī atkarīgs no tā kā pavadi savu dienu. Ja ar savu auto dodies uz darbu, kur visu dienu jāsēž siltā ofisā, tad nebūs liela jēga tuntulēties. Taču, ja pārvietojies ar sabiedrisko transportu, tad jārēķinās, ka pieturā var nākties gaidīt nedaudz ilgāk, ja transports nedaudz nokavē, turklāt, ne vienmēr tur būs silti. Pie tam, ne visās darba vietās ir ļoti siltas telpas, it īpaši vecās ēkās, kad apkure vēl nav pieslēgta. Ja ir jāsēž aukstā telpā visu dienu, tad noteikti ieteicams līdzi paņemt kādu papildus jaku, lai nesaaukstētos. Cepure un cimdi rudens sākumam nav tik obligāti, taču, ja salst, tad kāpēc gan ne. Tas, ka visi nenēsā cimdus, tas nenozīmē, ka tu nevari vilkt cimdus, īpaši tad, ja salst rokas. Taču nebūtu labi arī pārspīlēti tuntulēties, t.i., uzvilkt visus siltos džemperus uzreiz. Arī tad ir iespēja saaukstēties, jo būs pārāk karsti un var sākt svīst mugura, un to savukārt var sapūst kāds tipiskais rudens vējš, tāpēc ar apģērbu ir jāuzmanās – arī par daudz nebūs labi. Turklāt, organisms ir jāpieradina pie vēsākas temperatūras, tāpēc, ja uzreiz sāksi vilkt biezo ziemas mēteli, tad ko tu vilksi ziemā, kad būs jau -20 grādi? Tā kā tumšajā laikā cilvēkiem automātiski vairāk nāk miegs (it īpaši tad, ja ārā vēl līst lietus), tad ir vairākas iespējas kā šo miegainību mazināt. Vispirms, protams, būtu kārtīgi jāizguļas – šajā saspringtajā un stresainajā darba vidē tas ne vienmēr gan ir iespējams, taču ir jācenšas pagulēt nedaudz vairāk kā parasti. Ja vasarā bija viegli tā īsti neizgulēties vai pagulēt nedaudz mazāk, tad gada tumšajā laikā tas sagādās grūtības – no rītiem būs ļoti grūti piecelties, kā arī dienas laikā var bieži nākt miegs. Taču vēl variants kā aizgaiņāt miegu ir labas brokastis, jo tas dos spēku un enerģiju visai dienai. Bet ne visi cilvēki ēd brokastis – ja no rītiem nespēj neko ieēst, tad nevajag sevi piespiest. Patiesībā būtu biežāk jāieklausās tajā, ko saka tavs organisms, jo tas zina kad un kas tam trūkst vai ir nepieciešams. Protams enerģiju var uzņemt ar cukura palīdzību, piemēram, kafija vai tēja ar cukuru. Ja vasarā daudzi ievēro slaido līniju, lai varētu atļauties gozēties pludmalē, tad rudens laikā cilvēki tomēr ēd vairāk – arī treknāku ēdienu. Tas ir tikai normāli, jo tas gan dos enerģiju, gan arī pasargās no aukstā laika. Un galvenais – neskumt par to, ka vasara beigusies, jo rudens arī ir gana jauks gadalaiks.

Padomi kā miegu padarīt kvalitatīvāku un labāku

Miegs bieži vien sagādā zināmas problēmas – vai nu ir grūtības iemigt, vai nu no rītiem ir grūti piecelties, vai arī vienkārši miega kvalitāte ir tik slikta, ka nākamajā rītā jūtamies saguruši un neizgulējušies. Ja tā notiek tikai dažreiz, tad tas pārāk dzīvē netraucē, taču, ja tas jau sāk notikt regulāri vai ilgstoši ar to nevar tikt galā, tad ir jāmeklē kāds risinājums, jo kvalitatīvs miegs ir ļoti būtisks, lai nomoda laikā gan labi justos, gan arī spētu kvalitatīvi darboties. Viena no metodēm ir sagatavošanās gulēšanai. To ne vienmēr ir viegli izdarīt, jo ir jānoskaņojas uz gulēšanu. Ir jācenšas pārstāt domāt par darbu, studijām vai kādām citām satraucošām tēmām. Tā vietā ir jāatslābinās un jānomierinās, piemēram, paklausoties kādu nomierinošu mūziku vai pirms miega palasot kādu grāmatu. Vēl viens veids kā uzlabot miega kvalitāti ir gultas vai matrača maiņa. Iespējams, ka vecā gulta vai matracis jau savu laiku ir nokalpojuši, tāpēc nevar izgulēties, jo tas vienkārši fiziski nav ērti. To, protams, nevar izdarīt uzreiz vienā dienā, jo labi matrači nav pārāk lēti, taču tam var sākt krāt un šo pirkumu ieplānot tuvākajā nākotnē. Pavisam noteikti ir jātiek vaļā no tāda ieraduma, kā telefona lietošana tieši pirms gulēšanas. Tā patiesībā dara ļoti daudzi – uzraksta vēl pēdējo ziņu, palasa kādus rakstus sociālajos tīklos vai vienkārši apskatās jaunākās draugu ieliktās bildītes. Īstenībā šis ieradums ir miegam ļoti traucējošs. Tāpēc vislabāk vienkārši uzlikt modinātāju un pašu telefonu nolikt kaut kur tālāk – ne rokas stiepiena attālumā. Tas arī palīdzēs no rīta pamosties, jo, lai izslēgtu modinātāju būs jāpieceļas no gultas un negadīsies nejauša modinātāja izslēgšana, kuras rezultāts var būt aizgulēšanās. Ja ir problēmas ar miegu, tad iespējams, ka organismam trūkst magnijs. Šī viela ir ļoti nozīmīga, lai varētu atslābināties. Ja esi ļoti satraucies un daudz streso, tad varētu būt grūti atslābt, lai varētu izgulēties, tāpēc papildus var lietot magniju. Iešana siltā vannā vai dušā pirms miega arī atslābina ķermeni un nomierina prātu. Varbūt tieši tas ir īstais veids, kas palīdzēs tev atslābināties. Taču katru vakaru šādi iet vannā nebūs pārāk izdevīgi, jo tiks patērēts liels ūdens daudzums un rēķini pieaugs – būs vēl viens iemesls par ko stresot un satraukties, tāpēc tas var būt kā īstermiņa risinājums pēc kādām īpaši saspringtām dienām. Taču prāta nomierināšana un atbrīvošana nav tik viegls uzdevums – bieži vien tu jūties atslābis, taču prātā vienalga skrien miljoniem domu vai dienas emociju. Var mēģināt, piemēram, rakstīt ko līdzīgu dienasgrāmatai. Uz papīra var izlikt visas savas emocijas un pārdzīvojumus – arī tos, par kuriem nevienam nevēlies stāstīt. Šādā veidā var noņemt smagumu no pleciem un nomierināt uztraukumu. Vēl viena laba lieta ir melatonīns, ko var iegādāties aptiekās. Tas ir līdzeklis, lai palīdzētu aizmigt un lai miegs būtu labs – taču tas nav kā miega zāles. Ķermenis pats dabīgi šo vielu izstrādā, taču, tās var nebūt pietiekami, tāpēc papildus uzņemtais melatonīns noteikti palīdzēs. Protams, ja miega traucējumi ilgstoši nepazūd vai arī visu laiku ir jāizmanto viena vai vairākas metodes, lai vispār varētu gulēt, tad situācija var būt nopietnāka un labāk vērsties pie kāda speciālista.

Padomi kā izskatīties labi

Vasarā cilvēki parasti ir priecīgi, velk krāsainas drēbes un burtiski staro. Taču tad sākas rudens, un cilvēki vairs tik daudz nepievērš uzmanību savai ārienei, jo laiks kļūst vēsāks, tāpēc galvenais, lai ir silti. Taču ir jāprot labi izskatīties visu gadu. Īpaši tad, ja tava ikdiena un darbs ir saistīts ar cilvēkiem un klientu apkalpošanu, tad tev jāizskatās skaisti un labi arī tad, ja esi ļoti nogurusi un neizgulējusies. Patiesībā jau miegs ir viena no tām lietām, kas uzlabo tavu izskatu – tā saucamais beauty sleep. Ja regulāri ļoti maz gulēsi, tad arī sejā to varēs redzēt, piemēram, būs regulāri aizpampušas acis. Taču aizpampums ne vienmēr ir tikai neizgulēšanās dēļ – pirms gulētiešanas nav ieteicams dzert daudz šķidruma, jo arī tad nākamajā rītā (arī pēc gulētām 8 vai 9 stundām) tev būs aizpampušas acis. Tas, protams, dienas laikā pāriet un to var nedaudz nomaskēt ar dekoratīvo kosmētiku, taču, ja pamodīsies ar svaigu skatu, tad nebūs tik daudz jānopūlas, lai izskatītos pēc cilvēka. Par seju vispār ir īpaši jārūpējas, jo tā ir pirmā lieta, ko parasti cilvēki redz. Un tās aizpampušās acis vēl būtu tā mazākā bēda. Ir jārūpējas par to, lai sejas āda būtu laba – bez tumšajiem punktiem, dažādām pinnēm un pūtītēm. Uzturs ir pirmā lieta ar ko sākt – trekni un saldi ēdieni daudziem tieši rada liekas pumpas uz sejas. Tāpēc, ja pamani, ka no kāda produkta ēšanas tev sejas āda pasliktinās, tad centies no tā izvairīties. Protams, arī ūdens ir jālieto daudz – ap 2l dienā, taču ne vakarā pirms gulēšanas. Seja ir arī regulāri jāattīra. Ja lieto dekoratīvo kosmētiku, tad tā katru dienu ir rūpīgi jānotīra. Taču arī tad, ja kosmētiku nelieto, seja tāpat ir jānotīra, jo gaisā arī ir gana daudz putekļu un netīrumu – it īpaši pilsētu centros, kur ir daudz auto un līdz ar to daudz izplūdas gāzes. Arī sejas maskas būtu vēlama kā regulāra procedūra. Sejas maskas ir daudz un dažādas, tāpēc katram sejas ādas tipam var atrast pašu piemērotāko. Protams arī sejas krēmi ir ļoti svarīgi. Pirmkārt, ir jāizvēlas sejai piemēroti produkti, kā arī tie ir regulāri jālieto. Vēlams, lai šajos produktos būtu arī aizsardzība pret sauli – arī rudenī un ziemā. Arī mati ir ļoti svarīgi. Ja ir sašķēlušies vai sausi gali, tad labākais variants būtu friziera apmeklējums. Aukstajam laikam sākoties mati parasti kļūst sausāki nekā parasti, tāpēc mēdz elektrizēties. Var mēģināt izmantot treknākas matu maskas, nežāvēt matus ar fēnu, no kura pūš karstu gaisu, kā arī ir speciāli anti-statiski līdzekļi. Ar fēnu jebkurā gada laikā vislabāk izvēlēties siltu vai vēsu gaisa režīmu, jo tas matus nepadara tik sausus, līdz ar to tie nelūzīs un mazāk veidosies sašķēlušies matu gali. Lai mati būtu skaisti un mirdzoši vēlams lietot dažādas matu maskas – var arī no dabiskiem produktiem, piemēram, kumelītēm, majonēzes, olas utt. Atliek tikai atrast savam matu tipam pašu piemērotāko. Kā arī apģērbam vienmēr ir jābūt piemērotam – ar nepiemērotu apģērbu tu izskatīsies vairāk smieklīgi nekā labi. Ziemā ir jāstaigā ar ziemas apģērbu, bet vasarā ar vasaras apģērbu – šis gan ir vairāk aktuāli pusaudžiem un jauniešiem.

Padomi kā ilgāk saglabāt grieztos ziedus

Ziedi – tā ir ļoti klasiska dāvana, kuru kaut reizi ir saņēmis ikviens no mums. Grieztie ziedi patiesībā nav nemaz tik lēti, turklāt, būtu žēl, ja tie vāzē nostāvētu tikai vienu dienu. Kā arī, ja tos dāvinājis kāds īpašs cilvēks vai arī tie dāvināti par godu kādam īpašam notikumam, tad ir tikai pašsaprotams, ka gribēsies, lai tie priecē acis pēc iespējas ilgāk. Vairāki faktori ietekmē to, cik ilgi šie ziedi mūs priecēs, piemēram, ziedu veids un tas, cik sen griezti tie bija pirms tos nopirka. Taču ir arī vairāki veidi kā var paildzināt griezto ziedu dzīves ilgumu – cik ilgāku, tas nu atkarīgs no apstākļiem. Ne vienmēr ar vienām un tām pašām metodēm izdosies pagarināt, piemēram, rozes dzīvi par tieši 3 dienām. Vienu reizi varbūt izdosies par 2 dienām, kādā citā reizē pat nedēļu. Protams, ir jācer, ka ziedu dāvinātājs ir izvēlējies tos svaigākos un ņiprākos ziedus no veikala – tad tie stāvēs daudz ilgāk. Ziediem ieteicams regulāri mainīt ūdeni. Dažiem patīk ļoti svaigs ūdens, bet citiem ne tik svaigs, tāpēc labāk izlasīt par konkrēto ziedu veidu, jo savādāk būs pretējs efekts. Ar ziediem ir līdzīgi kā ar cilvēkiem – tie ir ļoti dažādi, un kas vienam patīk, tas otram nepatīk. Vāzi arī nevajadzētu pieliet pilnu līdz malām. Vislabāk, ja ūdens nosedz zieda kātu kaut kur trešdaļu no tā garuma – ar to pilnībā pietiek. Ja liekas, ka tādējādi vāze būs pārāk pilna vai tukša, tad vienkārši var izvēlēties piemērotāka izmēra vāzi. Pirms likšanas vāzē, ziediem var apgriezt kātiņus – tā tie labāk uzsūks ūdeni. Varbūt tas jau ir izdarīts ziedu veikalā – tad to darīt nevajag. Vismaz uzreiz. Kad ziedi pēc kāda laika jau sāks izskatīties nedaudz savītuši, tad varēs kātiņu apgriezt vēlreiz. Dažām puķēm, piemēram, rozēm, kātiņu parasti apgriež slīpi ar asu nazi. Apgriezto galu var arī nedaudz apdedzināt (piemēram, uz gāzes plīts vai sveces). Šāda procedūra var nepatikt pilnīgi visiem ziediem, tāpēc, ja nav pārliecības, tad var izmēģināt ar vienu ziedu – turpmāk tad zināsi kā šai puķei patīk labāk. Dažām puķēm, piemēram, lilijām, kātiņu nevis nogriež vai apdedzina, bet gan iegriež. Galīgi nav vēlams, lai šādas puķes noliktu caurvējā. Protams, tās nepateiks, ka viņas tādā atrodas, un caurvējš mājā diez vai būs tik stiprs, ka varēs redzēt kā ziedi šūpojas vējā. Tāpēc, ziediem atrodi piemērotu vietu – tādu, kurā arī tu pats labprāt sēdētu. Arī pašiem nepatiktu sēdēt caurvējā vai kādā neomulīgā vietā. Taču, protams, ir puķes, kurām labāk patīk tumšāka un mitrāka vieta, nekā gaiša un saulaina. Ja pušķis ir ļoti mīļš un viss iepriekš minētais jau ir mēģināts, tad var izveidot ziedu vannu – ielaist vannā nedaudz vēsa ūdens, un tur ielikt puķes, lai tās kārtīgi padzeras un atveldzējas. Pēc šādas procedūras puķes parasti noturas vēl pāris dienas. Taču, ja dažas puķes ir izturīgākas par citām, tad nevajag uzreiz visas izmest ārā – labāk vēl var atstāt, bet novītušās izmest. Vai arī var veidot tādu kā dekoru – mazā trauciņā (vislabāk caurspīdīgā stikla trauciņā) ielikt nogrieztu puķes ziedu galviņu – iepriekš jānogriež viss kāts. Ja ir laiks un vēlme, tad puķu dzīvi var padarīt nedaudz ilgāku.