Padomi kā miegu padarīt kvalitatīvāku un labāku

Miegs bieži vien sagādā zināmas problēmas – vai nu ir grūtības iemigt, vai nu no rītiem ir grūti piecelties, vai arī vienkārši miega kvalitāte ir tik slikta, ka nākamajā rītā jūtamies saguruši un neizgulējušies. Ja tā notiek tikai dažreiz, tad tas pārāk dzīvē netraucē, taču, ja tas jau sāk notikt regulāri vai ilgstoši ar to nevar tikt galā, tad ir jāmeklē kāds risinājums, jo kvalitatīvs miegs ir ļoti būtisks, lai nomoda laikā gan labi justos, gan arī spētu kvalitatīvi darboties. Viena no metodēm ir sagatavošanās gulēšanai. To ne vienmēr ir viegli izdarīt, jo ir jānoskaņojas uz gulēšanu. Ir jācenšas pārstāt domāt par darbu, studijām vai kādām citām satraucošām tēmām. Tā vietā ir jāatslābinās un jānomierinās, piemēram, paklausoties kādu nomierinošu mūziku vai pirms miega palasot kādu grāmatu. Vēl viens veids kā uzlabot miega kvalitāti ir gultas vai matrača maiņa. Iespējams, ka vecā gulta vai matracis jau savu laiku ir nokalpojuši, tāpēc nevar izgulēties, jo tas vienkārši fiziski nav ērti. To, protams, nevar izdarīt uzreiz vienā dienā, jo labi matrači nav pārāk lēti, taču tam var sākt krāt un šo pirkumu ieplānot tuvākajā nākotnē. Pavisam noteikti ir jātiek vaļā no tāda ieraduma, kā telefona lietošana tieši pirms gulēšanas. Tā patiesībā dara ļoti daudzi – uzraksta vēl pēdējo ziņu, palasa kādus rakstus sociālajos tīklos vai vienkārši apskatās jaunākās draugu ieliktās bildītes. Īstenībā šis ieradums ir miegam ļoti traucējošs. Tāpēc vislabāk vienkārši uzlikt modinātāju un pašu telefonu nolikt kaut kur tālāk – ne rokas stiepiena attālumā. Tas arī palīdzēs no rīta pamosties, jo, lai izslēgtu modinātāju būs jāpieceļas no gultas un negadīsies nejauša modinātāja izslēgšana, kuras rezultāts var būt aizgulēšanās. Ja ir problēmas ar miegu, tad iespējams, ka organismam trūkst magnijs. Šī viela ir ļoti nozīmīga, lai varētu atslābināties. Ja esi ļoti satraucies un daudz streso, tad varētu būt grūti atslābt, lai varētu izgulēties, tāpēc papildus var lietot magniju. Iešana siltā vannā vai dušā pirms miega arī atslābina ķermeni un nomierina prātu. Varbūt tieši tas ir īstais veids, kas palīdzēs tev atslābināties. Taču katru vakaru šādi iet vannā nebūs pārāk izdevīgi, jo tiks patērēts liels ūdens daudzums un rēķini pieaugs – būs vēl viens iemesls par ko stresot un satraukties, tāpēc tas var būt kā īstermiņa risinājums pēc kādām īpaši saspringtām dienām. Taču prāta nomierināšana un atbrīvošana nav tik viegls uzdevums – bieži vien tu jūties atslābis, taču prātā vienalga skrien miljoniem domu vai dienas emociju. Var mēģināt, piemēram, rakstīt ko līdzīgu dienasgrāmatai. Uz papīra var izlikt visas savas emocijas un pārdzīvojumus – arī tos, par kuriem nevienam nevēlies stāstīt. Šādā veidā var noņemt smagumu no pleciem un nomierināt uztraukumu. Vēl viena laba lieta ir melatonīns, ko var iegādāties aptiekās. Tas ir līdzeklis, lai palīdzētu aizmigt un lai miegs būtu labs – taču tas nav kā miega zāles. Ķermenis pats dabīgi šo vielu izstrādā, taču, tās var nebūt pietiekami, tāpēc papildus uzņemtais melatonīns noteikti palīdzēs. Protams, ja miega traucējumi ilgstoši nepazūd vai arī visu laiku ir jāizmanto viena vai vairākas metodes, lai vispār varētu gulēt, tad situācija var būt nopietnāka un labāk vērsties pie kāda speciālista.