Padomi kā pārdzīvot rudens iestāšanos

Nu jau pilnā sparā ir sācies rudens – gada tumšais un drūmais periods. Vasara jau ir beigusies un līdz ar to siltums un garās dienas paliek tikai mūsu atmiņās. Rudenī dienas kļūst arvien īsākas, kā arī laikapstākļi mūs nelutina. Vējš, aukstums un lietus ir gluži kā ikdiena. Parasti rudens sākas diezgan pēkšņi – vienu brīdi vēl bija silts un jauks laiks un tad nākamajā dienā pēkšņi sācies rudenīgais vējš un nemitīgs lietus. Rudens iestāšanās brīdis nav visai patīkams process, jo ir daudz kas jāmaina savā ikdienā. Vispirms jau jāsāk ar apģērbu. Šortus un vasaras kleitas nu jau droši var likt skapja tālākajā stūrī, un jāsāk meklēt rudenīgie džemperi un jakas. Apģērbs, protams, arī atkarīgs no tā kā pavadi savu dienu. Ja ar savu auto dodies uz darbu, kur visu dienu jāsēž siltā ofisā, tad nebūs liela jēga tuntulēties. Taču, ja pārvietojies ar sabiedrisko transportu, tad jārēķinās, ka pieturā var nākties gaidīt nedaudz ilgāk, ja transports nedaudz nokavē, turklāt, ne vienmēr tur būs silti. Pie tam, ne visās darba vietās ir ļoti siltas telpas, it īpaši vecās ēkās, kad apkure vēl nav pieslēgta. Ja ir jāsēž aukstā telpā visu dienu, tad noteikti ieteicams līdzi paņemt kādu papildus jaku, lai nesaaukstētos. Cepure un cimdi rudens sākumam nav tik obligāti, taču, ja salst, tad kāpēc gan ne. Tas, ka visi nenēsā cimdus, tas nenozīmē, ka tu nevari vilkt cimdus, īpaši tad, ja salst rokas. Taču nebūtu labi arī pārspīlēti tuntulēties, t.i., uzvilkt visus siltos džemperus uzreiz. Arī tad ir iespēja saaukstēties, jo būs pārāk karsti un var sākt svīst mugura, un to savukārt var sapūst kāds tipiskais rudens vējš, tāpēc ar apģērbu ir jāuzmanās – arī par daudz nebūs labi. Turklāt, organisms ir jāpieradina pie vēsākas temperatūras, tāpēc, ja uzreiz sāksi vilkt biezo ziemas mēteli, tad ko tu vilksi ziemā, kad būs jau -20 grādi? Tā kā tumšajā laikā cilvēkiem automātiski vairāk nāk miegs (it īpaši tad, ja ārā vēl līst lietus), tad ir vairākas iespējas kā šo miegainību mazināt. Vispirms, protams, būtu kārtīgi jāizguļas – šajā saspringtajā un stresainajā darba vidē tas ne vienmēr gan ir iespējams, taču ir jācenšas pagulēt nedaudz vairāk kā parasti. Ja vasarā bija viegli tā īsti neizgulēties vai pagulēt nedaudz mazāk, tad gada tumšajā laikā tas sagādās grūtības – no rītiem būs ļoti grūti piecelties, kā arī dienas laikā var bieži nākt miegs. Taču vēl variants kā aizgaiņāt miegu ir labas brokastis, jo tas dos spēku un enerģiju visai dienai. Bet ne visi cilvēki ēd brokastis – ja no rītiem nespēj neko ieēst, tad nevajag sevi piespiest. Patiesībā būtu biežāk jāieklausās tajā, ko saka tavs organisms, jo tas zina kad un kas tam trūkst vai ir nepieciešams. Protams enerģiju var uzņemt ar cukura palīdzību, piemēram, kafija vai tēja ar cukuru. Ja vasarā daudzi ievēro slaido līniju, lai varētu atļauties gozēties pludmalē, tad rudens laikā cilvēki tomēr ēd vairāk – arī treknāku ēdienu. Tas ir tikai normāli, jo tas gan dos enerģiju, gan arī pasargās no aukstā laika. Un galvenais – neskumt par to, ka vasara beigusies, jo rudens arī ir gana jauks gadalaiks.